Van YouTube-ster tot rapper – Collins geheime channel, deel 2

Coverafbeelding van: Van YouTube-ster tot rapper – Collins geheime channel, deel 2

Trefwoord(en)
sociale media
optreden
muziek
vriendschap

Genre
leesboek

Vanaf
10 jaar

Collin heeft een eigen YouTube-kanaal en is daar heel fier op. Helaas weet niemand dat hij de maker is van die grappige filmpjes, want hij is gemaskerd. Hij geniet van de aandacht, want hij hoort wel dat ze op school over hem praten. Wanneer de muziekleraar zijn leerlingen wil overtuigen om een muziekoptreden te doen op school voor enkele belangrijke mensen, laat Collin zich overhalen. Dat doet hij vooral om indruk te maken op Kim en om zijn klasgenoot Willem te pesten. Want hij wil niet dat Kim met Willem optreedt. Al snel komt hij tot de ontdekking dat hij in een lastig parket zit: hij heeft geen orkest en geen instrumenten. Dus bedenkt hij iets anders…

De belevenissen van Collin doen denken aan die van Bram uit ‘Het leven van een loser’ of die van Niek de Groot. Ze werken zich allemaal in de problemen op school en uiteindelijk loopt alles goed af. Maar vooraleer alles goed afloopt, zijn er heel wat obstakels, misverstanden en dieptepunten. Collin beschrijft al zijn belevenissen zelf, je kan dus goed volgen wat er allemaal gebeurt en ook wat Collin er allemaal bij denkt. Ook hoe zijn fantasie soms op hol slaat of hoe hij begint te dromen, over Kim of over zijn plannen. Het is ook duidelijk dat hij zonder zijn beste vriend nergens zou staan. De vlotte tekst met levendige dialogen werd voorzien van heel veel illustraties. Hun stripachtige karakter verhoogt het grappige effect van het verhaal.
Een speels en grappig avontuur uit het dagelijkse leven van een tiener.

Mik Ghys - oktober 2019

Zoek op bib.be

Auteur
Sabine Zett   

Illustrator
ZAPF (Falk Holzapfel)   

Uitgeverij
Holland   


Reeks
Collins geheime channel

Jaartal
2019

ISBN
9789025114428

Aantal pagina's
188

Prijs
€15,50


Vertaald uit
Duits

Originele titel
Collins geheimer channel – Wie ich die Schule rockte

Vertaler(s)
Emmy van Egmond